ID 201 | CONCEPT DEVELOPER HARD GOODS & FOOD

CONCEPT DEVELOPER HARD GOODS & FOOD | RANDSTAD

Ben jij dé strategische Concept Developer die de formule voor hard goods & food van deze retailer (Randstad) bepaalt?

In deze rol ben jij verantwoordelijk voor de formule-visie en daarmee van grote invloed op het winkelformat, nationaal en internationaal. Denk o.a. aan de look-and-feel van de winkel, de presentatie van producten, de schappen en het bepalen van de customer journey. Eigenlijk de totale mix waarmee omzetgroei en onderscheidend vermogen gerealiseerd worden.

Daarbij durf je buiten de gebaande paden te denken. Je bent een visionair, kent de nieuwste consumententrends en marktontwikkelingen en weet jouw lange termijn en korte termijn visie voor deze formule te vertalen naar commercieel kansrijke concepten. Daarmee draag je bij aan het onderscheidend vermogen, de ontwikkeling van ons marktaandeel en het realiseren van onze verkoopdoelstellingen.

Je bent onderdeel van het Format Development team waarin je rapporteert aan het Head of Format.

Jouw key accountabilities zijn o.a.:

  • Conceptontwikkeling: Je ontwikkelt een visie en deze vertaal je naar concepten, format guidelines en een design handboek. Dit doe je zodanig dat deze concepten door de presentatiespecialisten kunnen worden gebruikt voor het ontwikkelen van winkelformats.
  • Concept implementatie: Je maakt een businessplan, vertaalt en implementeert de concepten.
  • Verbetervoorstellen: Binnen format ontwikkeling signaleer je verbeterpunten en doet – waar nodig samen met betrokken afdelingen – voorstellen voor verbetering en de implementatie ervan.
  • Marktkennis: Je bent een expert in je vakgebied. Je bent up-to-date en signaleert als eerste nieuwe nationale en internationale marktontwikkelingen en consumententrends.
  • Relatiebeheer: Je benut het netwerk en overlegt met alle betrokken disciplines binnen de organisatie. Daarmee zorg je dat ze optimaal worden betrokken bij het concept formule proces ten behoeve van de implementatie van de lange termijnvisie.Als persoonlijkheid ben je energiek, creatief en toegankelijk. Je bent communicatief sterk waardoor je jouw visie en ideeën helder kan toelichten
  • Wat verwachten wij van jou?
    Wij zoeken een echte senior. Je wordt door collega’s, vakgenoten, klanten en andere kenners gezien als een autoriteit op het gebied van retail concepten. Waarbij je meer strateeg dan ontwerper bent. Uiteraard heb je ook jouw creatieve kant en hou je – net als wij – van mooie spullen en ontwerpen -, maar je verliest jezelf nooit in de details. Je houdt het totaalconcept voor ogen en weet binnen gestelde planningen en budgetten resultaten te behalen.
  • Je hebt je een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur in design en vormgeving
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring in het ontwerpen van winkelformats, bij voorkeur in een internationale ervaring. Dit heb je ofwel opgedaan bij een leidende retail organisatie ofwel aan de retail advieszijde.
  • Goede kennis van Nederlandse en Engelse taal 
  • Wat hebben we je te bieden?

Bevlogenheid zit bij alle medewerkers: van filiaal tot hoofdkantoor, van bakker tot designer. Kleur geven aan wat je doet, plezier hebben in je werk en een bijdrage leveren aan een internationale organisatie, het leven van ruim 5 miljoen klanten leuker en makkelijker maken. En samen successen vieren.