D101 | E-COMMERCE MANAGER

E-COMMERCE MANAGER

In het digitale tijdperk is het belangrijk om te blijven ontwikkelen en innoveren. Dat betekent dat er een grote ambitie en focus ligt op het gebied van E-commerce. Dit zowel op de eigen online shops maar ook op het vlak van marketplaces, affiliates en overige E-channels.

Jij kunt leiding geven aan het E-commerce team waarmee je gezamenlijk het online beleid bepaald inclusief operationele verantwoordelijkheid? En jij draait voor het omzetten van ideeën naar concrete plannen je hand niet om?

Dan zouden we graag met jou in contact komen.

De Functie

Voor onze afdeling E-commerce zijn wij op korte termijn op zoek naar een fulltime E-commerce Manager.

Als E-commerce Manager ben je direct verantwoordelijk voor alle E-channels zowel eigen online shops als marketplaces. Belangrijke doelstellingen hierbij zijn het optimaliseren van het resultaat en het volledige beheer en de doorontwikkeling van de webshops. Je hebt allround kennis van alle aspecten van E-commerce en bent continu op zoek naar verbeteringen, commerciële kansen en het generen van online business. Je bent zelf startend, ondernemend en hebt een hands on mentaliteit. Je geeft leiding aan het E-commerce team waarmee je gezamenlijk het online beleid bepaald inclusief operationele verantwoordelijkheid. Het omzetten van ideeën naar concrete plannen staat dan ook centraal in deze functie en je rapporteert aan de directie.

Functie eisen:

  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van E-commerce plus aantoonbaar succes.
  • Je bent zelf startend, ondernemend en hebt een hands on mentaliteit.
  • Aantoonbaar trackrecord op E-commerce.
  • Beschikt over goede communicatie skills en ondernemerschap.
  • Sterk analytisch vermogen en een proactieve houding.
  • Commercieel en resultaatgericht.
  • HBO werk- en denkniveau.
  • Kennis van Microsoft Dynamics NAV en Magento is een pré.
  • Ruime kennis van Google Analytics/SEO/SEA.

Vaardigheden en bezigheden:

  • Het ontwikkelen, beheren en bewaken van de E-commerce visie.
  • Mede bepalen van de lange termijn omni-channel strategie.
  • Optimaliseren van het resultaat, waaronder omzet, traffic, conversie.
  • Commerciële kansen en aanbevelingen aandragen om meer online business te generen.
  • Aansturing externe partijen op het gebied van E-commerce.
  • Bewaking en uitvoering van de marketing kalender.
  • Verantwoordelijk voor het opzetten, beheer en doorontwikkelen van de online shops (B2B en B2)
  • Verantwoordelijk voor: het juiste assortiment, presentatie van de producten, online performance, online campagnes en acties.
  • In samenwerking met de online marketeer analyseren en rapporteren van de resultaten van de digitale marketing- en verkoop kanalen (e-mail marketing, SEO, SEA, Facebook advertising, Affiliate en dynamic remarketing m.b.v. Analytics) en vertaling naar heldere en uitvoerbare acties en verbetervoorstellen.
  • Bewaken en verantwoordelijk voor Contentmanagement van o.a. productfotografie, productomschrijvingen en online teksten (B2C en B2B).
  • Verantwoordelijk voor Customer Service B2C.

_________________________________________________________________
Graag meer weten? Bel of mail APL